Investování do kabelek nemusí být vždy jen výmluva žen.

Globus Financí Kabelky

Nakupování luxusních kabelek už dávno není dámská záležitost. Věděli jste, že kabelky některých značek mají velmi vysoké zhodnocení, dokonce vyšší než luxusní hodiny?

Vlastnictví luxusní kabelky je ve společnosti bráno jako vstupenka do vyšší socioekonomické vrstvy či jako rozmar bohatých. V poslední době nenakupují luxusní kabelky jen ženy, ale i muži, a to s očekáváním vysokého zhodnocení. Za poslední dekádu vzrostla cena vybraných kabelek až o 83 %. Hodinky, které jsou taky velmi oblíbený investiční kousek, mají ve stejné časové ose zhodnocení nižší, a to 72 %. A o jakých značkách kabelek je řeč? Jedná se primárně o kabelky značky Hermès, respektive jejich modely Birkin a Kelly a o kabelky značky Chanel. Chanel v porovnání s Hermès přitom ještě před pár lety byl o dost levnější varianta. Vedení společnosti Chanel se ale rozhodlo cílit na nejvyšší klientelu. Během posledních 5 let raketově zdražili své kabelky Classic Flap, Boy Bag či Chanel 19. Např. kabelka Classic Flap Medium stála v roce 2007 okolo 2000$. Nyní je její cena 8000$ a dle prognóz není konečná. Značka se vymanila z konkurence Gucci a Louis Vuitton a začala konkurovat právě značce Hermès, která do té doby patřila k nejexkluzivnější.

Chcete tu nejlepší kabelku? Počkejte si.

Proč jsou kabelky značky Hermès nejexkluzivnější? Důvod je jednoduchý, nejsou natolik dostupné. Modely jsou limitované a čekací doba může být klidně i v rámci let. Šílené? Ne. Lidé nechtějí čekat na kabelku několik let, proto tady nastupuje chvíle investora, který danou kabelku zakoupil před nějakou dobou a vyčkává na vhodný moment prodeje. Lidé, kteří chtějí kabelku zakoupit co nejrychleji jsou ochotni zaplatit i dvojnásobek její kupní hodnoty. A to zrovna u kabelek Kelly či Birkin, jejichž nákup v butiku se pohybuje v rozmezí čtvrt milionu korun a více, je poměrně lákavá investiční nabídka.

Vše má svá pravidla.

Jak už to tak bývá, ani investice do kabelek není pro laiky. Nejvyšší tržní hodnotu mají minimalistické kabelky. Přesně takové, které jen tak nevyjdou z módy. Elegantní a všestranné. Je prokázáno, že extravagantnější edice nejsou to pravé ořechové, co se investice týče.

Pokud uvažujete o pořízení kabelky jako investice, nenoste ji. Pokud jste muž, je to pro vás poměrně jednoduché. Pokud jste žena, bude to nadlidský úkon. Čím je dokonalejší stav kabelky, tím vyšší je prodejní hodnota.

Je velmi důležité prokázat pravost kabelky. Účty a certifikáty schovejte na dobré místo, kde se jim nic nestane, a zároveň na ně nezapomenete.

A jak postupovat při prodeji této krásné investice? Existují překupníci, specializující se na prodej tohoto luxusního zboží. Prodej vám bez starostí zprostředkují, ale musíte počítat s provizí, která není malá. Pohybuje se okolo 15 % až 40 % z prodejní ceny. V případě, že kabelku ale prodáte za dvojnásobnou částku, po odečtení provize máte stále více než 50 % zhodnocení, a to jen tak někde nedostanete.

Investice do kabelek už teď nezní tak hloupě, že?